8.4.09

Wpro - groenten langer bewaren

Bewaar groenten en fruit langer in je koelkast.

kost: €5- €8
spaart: groenten/fruit, afval

De Wpro vertraagt het oud worden van groenten en fruit en is bedoeld voor in de groenten la van je koelkast. De groenten blijven langer goed door de gassen die uit het schijfje komen (er staat op 'neutralizes ethylene gas'). Die neutraliserende gassen vertragen het proces van ... ja, .. verrotting dus. Heel leuk om te testen natuurlijk. Met twee test bananen ga ik van start in februari 2009.

Test
Twee banaantjes uit hetzelfde nest, elk in een eigen afgesloten plastic bak met in de ene bak de Wpro erbij. Op het (dan nog) koele balkon heb ik ze hun test laten uitzitten. Na een paar dagen lijkt de Wpro al een voorsprong te hebben op de eenzame banaan, kijk maar naar het steeltje. Als dit werkt is het toch een geweldige uitvinding!

Dan kom ik er achter dat ik het afsluitende lipje er niet af heb getrokken. Door het gaatje in het groene schijfje te openen kan het 'anti-gas' zich verspreiden. Oeps, daar ben ik dus te laat mee, maar de test loopt nog. Weer een week later lijkt het er toch echt op dat er verschil ontstaat. Ik heb goede hoop. Het duurt me wel wat lang, dus ik laat de bananen even een tijd met rust.

Na een paar weken kom ik tot de verdrietige conclusie dat ik twee bananen aan hun lot heb over gelaten. Eéntje is zelfs al helemaal beschimmeld. En dat is,... die met het groene Wpro schijfje! Van binnen kun je zien dat het waarschijnlijk komt door de druk op de banaan. Het schijfje heeft zich in de banaan gedrukt toen ik de deksel sloot. Daar is het bruin geworden en gaan schimmelen. De andere banaan is eigenlijk nog goed, maar ik ga ze niet proeven.

Conclusie

Hoewel de test niet geheel correct is uitgevoerd, had ik toch meer van de Wpro verwacht. Op z'n minst een klein verschil. Dat is niet te zien en daarom werkt dit product naar mijn mening niet echt. Maar je kunt het altijd cadeau doen aan die ene vriend die nooit zijn koelkast opruimt..., wie weet helpt het.

Extra test: Tomaten in de groentenla waren na 1 maand vakantie nog steeds goed. Ik geloof nu wel meer in deze groene schijf.

Gekocht bij de BCC als koelkast accessoire. Verschillende prijzen op internet, maar betaal niet teveel voor deze 'gadget'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten