24.12.08

Douche-timer

tijdsindicator voor onder de douche.
Goedkoop, makkelijk te gebruiken.

spaart:

energie, water, tijd
kost:
tussen €2,- en €3,-

Je ziet zo duidelijk dat je alweer 5 minuten onder de douche staat. Je bent eigenlijk al lang schoon, maar het is zo lekker! Nog even. Zo sta ik wel eens 10 min onder de douche, terwijl, tja, het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik kan best een paar minuten eerder stoppen...
Per dag gebruikt je gemiddeld 135 liter water. Onder de douche 10-12 liter per minuut. Een paar minuutjes minder scheelt je dus al gauw 40 liter! Hang gewoon zo'n ding op. (doordeweeks houd ik me er aan,'t weekend lekker niet)
(je kunt ook een waterbesparende douchekop nemen, scheelt 30% tot 50% water(!). Goedkoop is ook de waterbespaarder voor in of aan de kraan, paar euro in de bouwmarkt)

Uit de verpakking: de zuignap plakt op gladde tegels, dus een tegelwand met reliëf is niet handig, maar wie heeft dat nou nog? Op een of andere vreemde manier blijft er af een toe korreltje zitten, want het zand blijft af en toe vast zitten. Een paar keer schudden helpt, maar het zou fijn zijn als dat niet hoeft. Dit is trouwens de gratis Greenchoice zandloper, er zijn nog heel veel andere versies van. Hopelijk zijn die beter.

waar:
www.eco-logisch.eu
www.energiebespaarshop.nl
www.bespaarbazaar.nl
bij Greenchoice (energieleverancier) als cadeautje

1 opmerking:

  1. Dit is die van Greenchoice. Het is gewoon een zandloper, net als die andere soorten. Deze blijft bij mij wel af en toe vastzitten, maar ik weet niet of ze dat allemaal doen.

    BeantwoordenVerwijderen